
АКТЬОРИ И ЗРИТЕЛИ В СИТУАЦИИ НА ТОРМОЗ
На 21 май с ученици от 6 б клас се поведе занятие на тема „Актьори и зрители в ситуации на тормоз“ с водещ Пенка Петрова -педагогически съветник. Целта на занятието бе учениците да разпознаят и осмислят ролите, в които влизат в ситуация на тормоз и как влизането в роля може да повлияе на отношенията между тях. Участниците определиха роли като насилник, жертва, последователи, защитници, пасивни наблюдатели, възможни защитници и т.н. След това ги включиха в кръга на тормоза, който отразява нагласите на учениците към тормоза – положителна, неутрална или отрицателна, както и възможните действия или бездействия.
В хода на обсъждането учениците достигнаха до извода, че роли като тормозещи, последователи, защитници и жертви са сравнително постоянни, докато роли като наблюдатели и пасивни защитници могат да се променят според ситуацията.
Схемата на Кръга на тормоза се използва да провокира учениците да разсъждават в върху различните роли в ситуация на тормоз, да обсъждат мотивацията на различните участници и да търсят решение за всеки един от тях.
Проведеното занятие е във връзка с реализиране на дейностите по проект „Всички заедно срещу тормоза в училище“, финансиран по програма „Еразъм +“.